Hengelo Magazine, stadsglossy met allure
sep 15, 2025 | Cultuur, Hengelo
				 
				
			 
				
				
				
				
				De stadsglossy van Hengelo slaat aan. Steeds meer mensen lezen het tijdschrift dat elk kwartaal bij het wisselen van de jaargetijden verschijnt. Het blad voor de inwoners van Hengelo wordt gemaakt door een aantal journalisten uit de stad. Opvallend zijn ook de fraaie foto’s en de afgewogen vormgeving die gerealiseerd wordt door de gebroeders Erik en Frank Gigengack.
Hengelo ontwikkelt zich sterk, timmert aan de weg, heeft ambitie. Daar zijn overal in de stad volop voorbeelden van te zien. Het centrum heeft in enkele jaren een imposante renovatie ondergaan, grote projecten als Hart van Zuid krijgen gestalte. Hengelo Magazine wilde aan alle initiatieven en plannen die er al zijn om de stad te verfraaien, een glossy magazine toevoegen. Het blad wil daarin de stad belichten op journalistieke wijze. Dus met goed geschreven artikelen in de vorm van interviews, reportages, verhalen, beschouwingen, columns, berichten, recensies enzovoort. Daarin slagen de makers uitstekend, zo blijkt. Op 31 augustus is in het clubhuis van de 125 jaar oude voetbalclub Tubantia alweer het zevende nummer gepresenteerd met onder meer een verhaal over deze club, interviews met wethouder Hanneke Steen, nummer 2 op de CDA-kieslijst voor de Tweede Kamer, met Raoul Boer, de directeur van de 25 jaar oude Schouwburg, met Johan Dollekamp de uitbater van de landelijk bekende platenzaak Popeye en een reportage over De Noork, een van de bekendste buurten van de stad.
Hengelo Magazine is ook zichtbaar op Facebook en Instagram en is bezig het realiseren van een podcast.
Mapje fraaie ansichtkaarten
Hengelo Magazine is bij alle plaatselijke boekwinkels en Hengelo Promotie te koop.
Maar geïnteresseerden kunnen zich ook abonneren door een mail te sturen naar info@hengelomagazine.nl
Iedere nieuwe abonnee ontvangt een pakketje met fraaie Hengelose ansichtkaarten.